GazdaságA Lapcom Kiadó Zrt. értetlenül áll a közlemény előtt

2017. április 25., kedd
 
A Lapcom Kiadó Zrt. értetlenül áll a közlemény előtt

Mint arról a VH-ban írtunk, a hétfőn Lázár János miniszter közleményben adott hangot annak, hogy nem tartja támogatandónak, ha a tendernyertes Stadler majdnem dupla áron készítené el a Szeged-Hódmezővásárhely tram train villamosokat. (A Stadler ezt azóta cáfolta! Közleményük a lap alján olvasható!)

 

 

 

 


Lázár a következővel zárta a közleményét: „Köszönjük a fejlesztést támogató választópolgárok segítségét. Sajnáljuk, hogy voltak, akik a közlekedési szakma képviselőjeként ellenezték a beruházást, vagy a Délmagyarország nevű napilap munkatársaként dolgoztak azon, hogy bebizonyítsák: Hódmezővásárhely nem érdemli meg a fejlődést."

 

A Délmagyarország szerkesztősége és a lapot kiadó Lapcom Kiadó Zrt. ma délutáni közleményük szerint: „értetlenül és megdöbbenve állunk Lázár János miniszter úr tegnap esti közleményének azon része előtt, melyben miniszter úr a Szeged-Hódmezővásárhely tramtrain-beruházás esetleges meghiúsulása miatti felelősséget a Délmagyarországra és annak munkatársára hárítja. A közlemény szövege egyebekben nem cáfolja, nem vitatja, sőt, minden egyes állításában megerősíti lapunk szombati cikkének információit, melyek szerint a beruházás várható költségei a tervezettnél jóval magasabbak lennének. Miniszter úr maga közli ezek alapján, hogy a beruházás leállítását javasolja, miközben a Délmagyarország cikkében semmi ilyesmiről nem volt szó. És egyáltalán nem volt szó arról, amivel miniszter úr lapunkat vádolja, miszerint „Hódmezővásárhely nem érdemli meg a fejlődést".

 

A tramtrain két város, Hódmezővásárhely és Szeged közös fejlesztési projektje, megvalósulása minden bizonnyal Csongrád megye lakóinak érdekét szolgálná. A Délmagyarország, Csongrád megye független napilapja ezért eddig és ezután kiemelten és tényszerűen foglalkozott és foglalkozik a projekttel. Olvasóink ezt tudják, és számon is kérhetik rajtunk. A feltételezés, mely szerint a Délmagyarország saját előfizetőinek érdekei ellen tenne bármit, részben sértő, részben logikátlan nonszensz.

 

Sem a Délmagyarország, sem a Lapcom Zrt. nem gyárt motorkocsikat, nem határozza meg azok árát, nyilvánvalóan semmilyen ráhatásunk nem volt, nem is lehetett arra, hogy a MÁV és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium rosszul mérte fel a beruházás költségeit, sem arra, hogy a motorkocsikra egyetlen ajánlat érkezzen, a tervezettnél lényegesen magasabb áron. Miniszter úr szerint ez azt mutatja, hogy a tervezés és az előkészítés hibás volt.

 

Ennek nyomán a Délmagyarország utána fog járni, hogy miért siklott ki a projekt, ki és miért hibázott, és van-e még esély a projekt megmentésére. Hódmezővásárhely, Szeged és az egész megye polgárainak joguk van megtudni, hogy mi történt - éppen ezért vagyunk kénytelenek visszautasítani miniszter úr vádaskodását, mely szerint a valós információk nyilvánosságra hozatalával a Délmagyarország hibát követett volna el.

 

Tisztelettel megkérjük Lázár János miniszter urat, hogy a jövőben tartózkodjon a lapunkat, társaságunkat vagy munkatársainkat érintő alaptalan kijelentések terjesztésétől, a tegnapi közleményében megfogalmazott, a Délmagyarország szerkesztőségét igazságtalanul vádló állítását pedig vonja vissza.” - írja közleményében a Lapcom Kiadó Zrt. 

 

Kapcsolódó cikkünk: 


A Stadler nem tarja korrektnek a Lázár közleményt

 

Elszállnak a tram-train költségei - Nem épül meg? (Lázár János közleménye.)

 

 

 
 
Forrás: Lapcom-MTI
VH
 

Olvassa el ezt is!

Két fiatalember maradt az égő roncsban

Két fiatalember maradt az égő roncsban

Átadta a kormányt az ittas barátjának. Az ütközéstől kigyulladt az autó, egyedül K. Dánielnek...
Nem sikerült a pontszerzés

Nem sikerült a pontszerzés

Az NBI/B Felnőtt Női Kézilabda bajnokság hétvégi fordulójában a HLKC a budapesti Szent István SE...

 

Szóljon hozzá Ön is!

És ezt már olvasta?

Az első fecskék
Az első fecskék A tulajdonos leadta a kulcsokat és átköltözött egy  kertes házba. A Csengettyű Közben 210 lakás van, 80-90 lakó jelezte, hogy élne a minőségi otthoncserével.
 
Beszámoló ülést tartott az Iparkamara
Beszámoló ülést tartott az Iparkamara A szakképzést kiemelt fontosságúnak tartja a város, ezért a Modern Városok Program keretében valamennyi intézményt felújítják, és bővítik az iskolák eszközparkját.
 
Hét éve hunyt el Olasz Sándor
Hét éve hunyt el Olasz Sándor 2011. február 21-én  meghalt Olasz Sándor, irodalomtörténész, kritikus, a Tiszatáj folyóirat főszerkesztője. A Hódmezővásárhelyen született tudós 2010-ben Pro Urbe kitüntetést kapott.
 
Égető Eszter találkozása mai diákokkal
Égető Eszter találkozása mai diákokkal Németh László Hódmezővásárhelyen töltött időszakára és a vásárhelyi élményeit is megjelenítő Égető Eszter című regényéről tartottak előadást. Képekkel.
 
Szegeden járt a Délmagyarország új tulajdonosa
Szegeden járt a Délmagyarország új tulajdonosa A látogatás időzítése talán nem véletlen, hiszen a választási kampány finisébe léptünk. Már  minden megyei lap kormányközeli vállalkozók kezébe került.
 
Lassabban terjed az influenza
Lassabban terjed az influenza A 35-59 évesek korcsoportjába tartozott a betegek 25%-a, 9%-uk pedig a 60 éven felüliek közül került ki. A 3-5 évesek körében volt a legmagasabb.
 
Polgármesteri csúcsforgalom a Városházán
Polgármesteri csúcsforgalom a Városházán A 47-es főút négysávosra bővítése Debrecen, Békéscsaba és Hódmezővásárhely számára komoly gazdasági lehetőséget teremt.