Mint ismeretes a kishomokiak közössége aláírásgyűjtésbe kezdett a leendő tram train kishomoki megállója érdekében. szeptember 28-án délelőtt Budapesten a NIF (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.) képviselője átvette azt a petíciót, amely érvek és tények szakszerű felsorolásával, 747 kishomoki lakos aláírásával a tram-train kishomoki megállójának megvalósítását kéri.
Információink szerint a levelet Horn Gergely vette át, aki maga is jelen volt a szeptember 13-án a Városháza Dísztermében tartott fórumon, amelyen éppen ő jelezte, hogy nagy igény esetén megvizsgálják az indokoltságot. Akkor a városvezetés azzal próbálta elbagatellizálni a kishomoki lakosok kérését, hogy majd egy következő ütemben lehet aktuális a megálló.
Október 20-án a vásárhelyi Közgyűlésen Hegedűs Zoltán alpolgármester bejelentette, hogy megkapták a NIF válaszát, amelyből kiderül, hogy nem lehet teljesíteni a kishomokiak kérését.
Mivel a levél teljes részleteiben nem ismert, a Vásárhelyi Hírek megkeresésére Karcagi Orsolya kommunikációs igazgató válaszolt.
Mint írja, a Szeged- Hódmezővásárhely között tram- train létesítése elnevezésű projekt tervezésének korábbi szakaszában a kishomoki megálló igénye az érintettek részéről nem merült fel, így a műszaki tervek és a meglévő engedélyek sem tartalmazzák azt. (A megállóhelyek tervezése 2013-ban kezdődött meg.)
A NIF Zrt. megvizsgálta a megállóhely létesítésének lehetőségét és az elkészült elemzés kimutatta, hogy a tervezett infrastruktúra kialakítás (kétvágányú szakaszok hossza és elhelyezkedése) miatt a tervezett tram train és a nagyvasúti menetrend rendkívül kötött, a Kishomok megállóhelynél történő megállás abba nem illeszthető be.
A kishomoki megállás a vasútvonal tervezett menetrendi struktúrája mellett csúcsidőben 6 perc menetidő növekedést okozna a vonal teljes hosszán, mely a tervezett tram-train közlekedést versenyképtelenné tenné a többi közlekedési ággal szemben, így a pont az azt választó utasokat hozná hátrányos helyzetbe.
A fentiekben részletezettek alapján a kért megállóhely létesítése az utasok többsége számára az infrastrukturális kötöttségek miatt hátrányos megoldás volna. Az infrastrukturális kötöttségek feloldása (egyvágyányú Tisza-híd és egyvágányú rókusi összekötő szakasz kétvágányúsítása) elfogadható költségszinten nem megvalósítható.
Kishomok településrész megfelelő színvonalú tömegközlekedéssel történő kiszolgálása a helyi, illetve helyközi ellátásért felelős szervezet feladata - írta Karcagi Orsolya, a NIF kommunikációs igazgatója a Vásárhelyi Híreknek.
Kapcsolódó cikkünk:
Megállók, körforgalmak, végleges tervek