A szakmai munkán túlmenően, ma délelőtt a Liszt Ferenc iskolában örömmel nézték az óvónők, egykori óvódásaik iskolai ügyességét.
Mint arról már írtunk, a Liszt Ferenc Általános Iskola egy programnak a konzultációjára hívta nyílt nap keretében a város óvónőit. Harminc óvónő jött el, akik egykori óvódásaikkal is találkozhattak. Az 1.a-ban és 1.b-ben bemutató foglalkozást tartottak (képünkön), majd azt követően kezdődött a konzultáció, amelyen az iskola több érdeklődő pedagógusa is részt vett. Minden első osztályban, már a tanév kezdetén felmérik, hogy kik azok, akiknél az óvodai jelzések, illetve az iskolában szerzett első tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell támogatni. Miután ez az előrejelzés megtörtént, a tanítónak kell úgy alakítania pedagógiai tevékenységét, hogy a tanuló fejlődését minél inkább segítse. Ennek a pedagógiai tevékenységnek a megalapozásához a 2004/2005-ös tanévtől kötelezően egy programcsomagot kell felhasználni, melynek neve: Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Rendszer, röviden DIFER. Forrainé Kószó Györgyi igazgatónő összegzésként portálunknak elmondta: az óvóda-iskola átmenet elősegítése érdekében ezt a felmérő vizsgálatot két alkalommal, először az óvodában, azután szeptemberben az iskolában is elvégzik. A mai konzultáción az óvónők és az elsősök pedagógusai egyénenként elemezték a gyerekek fejlődését. Ezen túlmenően, mint az igazgatónő fogalmazott, örömmel nézték az óvónők, volt óvódásaik tantermi ügyességét.