Mint minden évben a Liszt Ferenc iskolában, a meghívott ovónénik mindig meghatódnak, amikor meglátják az iskolapadban egykori nagycsoportos ovódásaikat.
A Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskola 1.a és 1.b osztályos tanulói és nevelői 2010. november 17-én 9 órától nyílt napra várják az óvónéniket. Az ’Így tanulunk mi!’ címet viselő program, egy TÁMOP pályázat részeként, az óvoda-iskola átmenet megkönnyítését célozza. Ismeretes, hogy az első tanévek eredményei döntően meghatározzák a tanulók jövőjét. Ennek figyelembe vételével a nyílt napon egy készségfejlesztési programcsomaggal elemzik hogy a gyerekek mennyire alkalmasak az eredményes iskolakezdésre. Forrainé Kószó Györgyi, az iskola igazgatónője elmondta: az óvónők és a nem olyan régen még csoportjukba járó kisgyerekek örömteli találkozása mellett, szakmai konzultáció a fő programpont. Mint mondta tapasztalatai szerint az utóbbi időben egyre jobban kitolódott az iskolakezdők életkora. Kérdésünkre, hogy éppen emiatt, mivel egyetlen osztályban sincs két teljesen egyforma gyerek, az esetleg már olvasni, számolni tudó gyerekek unatkozásból nem zavarják-e a tanórát, az igazgatónő elmondta, a pedagógusnak fenn kell tartani az érdeklődést és meg kell ismertetni a közös munka örömét. Minden első osztályban, már a tanév kezdetén felmérik, hogy kik azok, akiknél az óvodai jelzések, illetve az iskolában szerzett első tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell támogatni.