Újabb retro-márka tér vissza a magyar piacra: ismét megtalálhatjuk a boltok polcain a Túró Rudi egykori pajtását, Geszti Esztit. Talán nem meglepő, hogy a Tisza cipők, a Méta mackónadrágok és a Traubi mellett a magyar retro életérzést már a világ legnagyobb étteremlánca, a McDonald's is használja. Most Túró Rudi barátnője is visszatért.
Minden jel szerint megállíthatatlanul dübörög hazánkban a retro-biznisz. A speciális kereskedelmi szegmens egyik legutóbbi híre szerint a gesztenyetermékek gyártásával foglalkozó Príma Maroni Kft. megvásárolta a 80-as évek nosztalgikus desszertjének, Geszti Esztinek a védjegyét, és régi csomagolásban de új beltartalommal dobta piacra.
Geszti Eszti
A magyar gesztenyepiac egyik lmeghatározó szereplőjének számító gyártó - nem titkoltan- a más termékeknél már bevált retro hangulatot szeretné meglovagolni. Az új Geszti Eszti a korábbi tejalapú desszert helyett tisztán gesztenyepüréből készül, és a termék innovációnak köszönhetően mára termékcsaláddá bővült. A nosztalgiadesszertet persze a modern kor követelményeinek megfelelően tovább is fejlesztette a gyártó: a Geszti Eszti rúd mellett már a mélyhűtött Geszti Eszti szív és golyó desszert is kapható.
Csalamádés hamburger a McDonald's-nál
Retroburgerrel pörköl az amerikai típusú hamburgerek kritikusainak orra alá a McDonald's. A legnagyobb hazai gyorsétteremlánc nosztalgikus íz emlékeket idéz meg nyolc héten át: az egykoron büfé lakókocsikban árult csalamádés, édes bucis hamburger mellett fokhagymás szósszal kapható Kislángos és Erős Pistával fűszerezett Vasalt csirkeszendvics színesíti a Hazai Ízek akció kínálatát.
A 2008-ban futó "Magyar Hetek" után a McDonald's ezúttal nem a magyar konyha slágereinek elkészítésére tett kísérletet, hanem olyan fogásokat alkotott, amelyeket a magyar ízvilág és ízlés inspirált. A Hazai Ízek akció választékának kialakításán közel fél éven át dolgoztak a szakemberek. A magyar konyhának megfelelő ízek megteremtése mellett komoly kihívást jelentett az is, hogy a McDonald's konyhatechnológiájával elkészíthető ételek kerüljenek a tálcákra.
A McDonald's lángosa
Csalamádé, édeskés buci, fejes saláta, hagymás fűszeres sült hús a McDonald's Retroburgerének legfontosabb összetevői. A Balaton parti strandok büféinek egykoron kihagyhatatlan fogása ihlette a fokhagymás szósszal kapható Kislángost. A Vasalt csirkeszendvics elnevezésű újítás pedig a fűszeres zsömle, a grillezett csirkemell, a sajt és a zöldségek mellett Erős Pista és Édes Anna közreműködésével született.
Magyar retro: feltámadnak a legendás márkanevek
Valószínűleg a legismertebb magyar retro-márka a Tisza. A Tisza Cipőgyár az 1990-es évek közepéig gyártott tornacipőket, majd inkább az utcai női - férfi és gyermekcipők gyártásával foglalkozott. 2003 nyarán jelentek meg ismét a generációk számára ismerős Tisza sportcipők. A gyártók a régi modellek mellett számos új modellel, új színekkel kívánják feleleveníteni - ahogy ők fogalmaznak- a "Tisza legendát"
A vállalat termékeit Magyarországon készíti, és nem titkolt céljuk, hogy a márka egykori nagyságához méltón olyan dolgokat tervezzenek, amelyek bírják a magyar strapát és jól is néznek ki. Nem tévesztik szem elől a Tisza Cipő legendás múltját, miközben próbálnak a márka jelenére és jövőjére koncentrálni. Hat márkaboltjukban a sportcipők mellett kiegészítőket (öveket, táskákat) és különféle ruházati termékeket is árusítanak.