A megváltozott gazdasági helyzetben a magyar kerámia túlélése az összes érdekelt egységes stratégiáján múlik.
„Amíg ember lesz, kulturális kísérője lesz a kerámia, amely akár háztartási edény, akár dísztárgy formájában mélyen beleivódott lelkületünkbe” – mondta Dr. Kószó Péter alpolgármester, a magyar kerámia manufaktúra és kerámiaipar krémjét összehozó konferencia megnyitó beszédében. November 18-án a Városháza Dísztermében rendezett – a nevében kicsit hosszúra sikerült ’Professzionális kerámiaművészet és kerámiaipar színterei Magyarországon’ találkozóra, többek között a hazai kerámiaipar meghatározó vásárhelyi gyárai mellett, mind három világhírű manufaktúra, a Herendi, a Hollóházi és a Zsolnay képviselői is eljöttek és előadást tartottak. Pannonhalmi Zsuzsa a Magyar Keramikusok Társaságának, valamint az egyik szervező Wartha Vince Kerámiaművészeti Alapítvány elnöke portálunknak összefoglalva a rendezvény lényegét, rámutatott: a találkozó azt a célt szolgálja, hogy a megváltozott gazdasági helyzetben, legyen egységes a magyar kerámia túlélési stratégiája. Mind ez olyan mértékben, hogy a politikai és gazdasági döntéshozókra is hatással legyen.