Az ütközés erejére jellemző, hogy az álló busz elejét a szalagkorlát tartotta meg attól, hogy a lecsússzon a Tisza árterébe.
A 47-es úton Hódmezővásárhely irányából egy nagysebességgel haladó Opel az algyői híd előtt alig 100 méterre a vizes úton megcsúszott, majd a szalagkorlátnak ütközött, ahonnan a szemközti sávban éppen akkor érkező, de már állóra fékező menetrendszerinti Tisza Volán busszal frontálisan ütközött. Az ütközés erejére jellemző, hogy az álló busz elejét a szalagkorlát tartotta meg attól, hogy a lecsússzon a Tisza árterébe. A felismerhetetlenségig összeroncsolódott Opel az ütközés pillanatában kigyulladt, Az égő roncsról a tűz átterjedt a busz elejére. A személygépkocsi vezetője és a busz két utasa életét vesztette, további 1 életveszélyes, 3 súlyos és 10 könnyű sérült van. A buszon ülő szemtanúk szerint a szegedi vasútállomásról induló 11óra 30 perces járat utasai nagy részt az egyetemről hazafelé tartó, illetve idősebb utasok voltak. Minden ülőhely foglalt volt, valamint a busz teljes első részén álltak utasok. Az egyenletes tempóban haladó autóbusz az Algyői hidat éppen elhagyta, amikor a vezető fékezésbe kezdett, majd az utasok hatalmas csattanást hallottak és lökést éreztek. Ezt követően kisebb pánik volt és mindenki igyekezett elhagyni a járművet. A kimenekülés a szalagkorlát miatt nehézkes volt, ezért kívülről poroltó készülékkel betörték a busz jobboldali hátsó ablakát, hogy azon keresztül is elhagyhassák az utasok. Mint arról az egyik buszon ülő szemtanú portálunknak beszámolt körülbelül tíz perccel a baleset után érkeztek meg a szegedi tűzoltók és a mentők. A mentősök minden utast megvizsgáltak és ellátták a könnyű sérülteket. A szerencsésebbek az ütközéskor a busz ülésének, kapaszkodóinak verődtek, zúzódások, véraláfutások keletkeztek, de volt akinek az orra vérzett. A helyszíni beszámolók szerint a balesetet az okozhatta, hogy a belső sávban előzésben lévő nagy sebességgel haladó Opel, az híd előtt nem tudott a külső sávba besorolni, és a vizes úton megcsúszott.