A Varga Tamás iskola konferenciája ezúttal más vizekre is evezett, tudni illik ezúttal az óvodás csoportok játékos vízhez szoktatásában is szerveztek szakmai műhelyt.
Utolsó szakaszához érkezett egy 2010-ben indult pályázati projekt, amelynek keretében egy közoktatási intézményi hálózat alakítottak ki, a pályán lévő pedagógusok, a pedagógushallgatók részére. Legfőbb céljuk, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelését megvalósítani szándékozó iskolák, modell értékű gyakorlati tevékenységen keresztül nyerjenek betekintést olyan fejlesztések megvalósításába, amelyek kiemelt szempontként kezelik az esélyegyenlőséget, egyenlő bánásmódot. A hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola integrációs referencia intézményként műhelykonferenciák egész során rendezte, amelyeknek utolsó részéhez érkeztek április 20-án. Mint azt Csikós Erzsébet projektfelelős a Vásárhelyi Híreknek elmondta, ennek a programnak a lényege, hogy a város és közel-távoli térség pedagógusai között tényleg létrejött egy párbeszéd, amelynek egyedüli nyertesei a gyerekek lesznek. Valódi közösséggé formálódott a régió, elsősorban a Békés és Csongrád megye intézményeiből összejött 30-40 pedagógus és oktatási szakember. Mint mondta, a mostani alkalomra az Educatio Kht. egyik szakembere is regisztrálta magát. Kérdésünkre, hogy mennyiben vannak eltérő gondok egy-egy iskolában, Csikós Erzsébet elmondása szerint tájegységtől függetlenül alapjában véve hasonlóak a problémák. Így a műhelykonferenciákon elhangzott tapasztalatokat máshol is hasznosítani lehet. A differenciált tanulásszervezés,vagy a matematika órákon jól használható, könnyen beilleszthető játékok ismertetése mellett, a konferencia ezúttal más vizekre is evezett, tudni illik az óvodás csoportok játékos vízhez szoktatásában is szerveztek szakmai műhelyt. Ennek helyszíne pedig értelemszerűen a Török Sándor Strandfürdő volt, ahol az óvodai úszás foglalkozásokat mutatták be, a játékos vízhez szoktatással, melyet szakképzett úszóoktató óvodapedagógusaink tartottak.
Csikós Erzsébet arról is beszélt, hogy szeretnék a pedagógusképző felsőoktatási intézmények hallgatói számára Varga Tamás iskolát bevonni az integrált nevelést megvalósító gyakorló helyek közé.
Ennek megvalósításához minden bizonnyal hozzájárul a Hódmezővásárhely és a Szegedi Tudományegyetem között április 21-én aláírásra kerülő oktatási, kutatási kulturális együttműködési megállapodás.