GazdaságMegállók, körforgalmak, végleges tervek

2017. január 11., szerda
 
Megállók, körforgalmak, végleges tervek

Egyre több információ tudható meg az országban egyedülálló, sőt Kelet Európában is referenciának számító - Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő villamosról.

 

 


Fotók: VH

 


 

A tram-train terveiről a sajtóban talán eddig a legtöbbet a Vásárhelyi Hírekben olvashattak. A kezdeti elképzelésektől Botka László szegedi és Lázár János polgármester együttműködési szerződéséig, a megvalósíthatósági tanulmánytól a villamos szerelvény lehetséges típusáig megtalálhatók cikkeink (További cikkek a lap alján olvashatók!)

 

A napokban beszámoltunk arról, hogy december végén kiírták a tendereket, amelyek szerint a kivitelező feladata lesz Hódmezővásárhelyen 3,3 km hosszon városi villamosvonal építése, 5 megállóhellyel és 1 végállomással. Továbbá, szinte egyidőben a kivitelezési tenderrel, a MÁV-Start Vasúti Személyszállító Zrt. kiírta a pályázatot a tram-train szerelvényekre.

 

„Remélhetőleg - ha semmi nem jön közbe - a tender eredményhirdetése fél éven belül lezajlik, és utána kezdődhet az építkezés, és a szerelvények legyártása, ami azt jelenti, hogy a 20 hónapos határidő tartható lesz”- mondta ma délelőtti sajtótájékoztatóján Hegedűs Zoltán.

Az alpolgármester a vásárhelyi állomások részletes bemutatása mellett azt is bejelentette, hogy a villamospálya építésével párhuzamosan 3 új körforgalom épül a városban.

Egyik a Kistópart és a Bajcsy Zsilinszky utca kereszteződése, dupla körforgalom épül az Petőfi, a Bocskai és az Andrássy utca kereszteződéseiben, valamint a Szent Antal, Andrássy utca találkozásánál lesz körforgalom. A 3 körforgalom a tram-train villamospályának a „hozadéka”, ugyanis annak nyomvonalán épül majd meg. A projekt része a villamos pálya, a kapcsolódó útburkolat, a parkolók, a közúti csomópontok, a megállóhelyek kiépítése is.  

 

Hegedűs Zoltán látványterveken bemutatta a megállóhelyeket is. Szeged felől a városba érve az első megálló a Népkert, amelyen dupla vágányos megálló épül. Itt parkolási lehetőséget is kialakítanak, ösztönözve ezzel a ’Parkolj le és használd a tömegközlekedési eszközt” (P+R) adta lehetőséget.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A nyomvonal egy vágányon halad majd az Ady Endre utca közepén. A következő megálló az Ady Endre utcán a Bartók Béla utcánál, a strandnál lesz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A villamospálya ráfordul a Hősök terére, íve a jelenlegi körforgalom közepén halad majd. (Máté István most ott látható kecses Mercurius című szobra új helyre kerül) A megálló a Tóalj utcában, a jelenlegi buszmegálló mögött lesz. A tervek szerint további kerékpártárolókat is építenek ide.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Szőnyi utcába felkanyarodó villamos következő megállója a Kossuth térnél az Andrássy utca elején lesz. Itt már dupla sínpáron, mindkét oldalon kialakított megálló lesz. Természetesen megszűnik a parkolási lehetőség is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A következő megálló a Kálvin térnél, nagyjából a Bercsényi utca sarkánál lesz. Az  egyvágányú megálló mindkét irányból érkező szerelvényekről csak az egyik oldalon lesz a le- és felszállás. A Vas Műszaki bolt előtti gyalogátkelőhelyen egyúttal a megálló is megközelíthető majd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A villamospálya a Kálvin téri körforgalmon keresztül, a Nagy András János Kút előtt fordul rá a Bajcsy Zsilinszky utcára és a villamos utolsó megállóhelye, végállomása a Nagyállomásnál lesz. Dupla vágányra érkezhetnek a szerelvények, amelyek innen indulnak vissza.

 

 

Hegedűs Zoltán azt is megemlítette, hogy a tram-train Szeged felé elhagyva Vásárhelyt, csak Algyőn áll meg. Kopáncs és a Tisza híd között még egy sínpárt építenek, ami azt szolgálja, hogy a tram-train-nek és a menetrendszerinti vonatoknak legyen kitérési lehetőségük.

A Vásárhelyi Hírek villamos szerelvényekkel kapcsolatos kérdésére Hegedűs Zoltán elmondta, nagyon hasznosnak és kézenfekvőnek tűnik, hogy a szerelvények gyártási tenderét a MÁV Start bonyolítja, ugyanis ezzel a vasút szabványainak megfelelő valamennyi körülményt, paramétert közvetlenül a MÁV alakította ki. (Erről külön is írtunk ITT!)  

 

Az alpolgármester arról is beszélt, hogy a városnak a több évvel ezelőtti hatástanulmány elkészíttetésén kívül semmilyen költséggel nem jár a tram-train és a hozzátartozó valamennyi műtárgy megépítése. Maga az építkezés - ha minden kedvezően alakul - 2019 első negyedéve körül befejeződik, amit több hónapos aprólékos próbaüzem követ.

 

További információk a tram-trainről ITT!

 
 
B.Sz.Z
 

Olvassa el ezt is!

Elvész a jó szándék - Segíthetnek olvasóink

Elvész a jó szándék - Segíthetnek olvasóink

A Budapesten kezdett mozgalom, az utcai állványokra tehető kabátok Vásárhelyen nem biztos hogy eljutnak azokhoz, akiknek...
Csongrád megyei, vásárhelyi ingatlanpiaci körkép

Csongrád megyei, vásárhelyi ingatlanpiaci...

2016 végére az ingatlanpiaci forgalom jelentősen visszaesett a korábban tapasztalt szinthez képest: a kínálat...

 

Szóljon hozzá Ön is!

És ezt már olvasta?

Aggodalomra nincs ok
Aggodalomra nincs ok Több ezer vásárhelyit érint a Centrum-Kábel megszűnése. A céget a UPC vette meg, amely igen kedvező ajánlattal él, sőt 2 hónapig fizetni sem kell.
 
Kirúgták a Délmagyarország sajtószakmai vezetőit
Kirúgták a Délmagyarország sajtószakmai vezetőit A Délmagyarországnál szerda délelőtt egy értekezleten bejelentették, hogy távoznia kell a lap főszerkesztőjének és az helyettesének is.
 
Miklós Péter tablókiállítása Szegeden
Miklós Péter tablókiállítása Szegeden A hódmezővásárhelyi Emlékpont intézményvezetőjének 1956-os témájú kiállításán új könyvét is bemutatta. 
 
Ismét ledől az Iván szobor
Ismét ledől az Iván szobor Idén nem lesz koszorúzás, hanem azt szeretnék, ha egy-egy szál virággal emlékezik a város az 56-os áldozatokra. Fáklyás felvonulás, fényfestés.
 
A Hód Kupa Úszóverseny utóélete
A Hód Kupa Úszóverseny utóélete Shane Tusup a saját facebook oldalán méltatta a hódmezővásárhelyi rendezvényt, illetve leírta benyomásait. Az oldalnak közel 50 ezer követője van.
 
Történelemverseny az Emlékpontban
Történelemverseny az Emlékpontban Tavaly 60 diák, idén négy csapat 14 diák nevezett be a hódmezővásárhelyi Emlékpont 1956-os történelemversenyére. Képekkel!
 
Családi események Hódmezővásárhelyen 2017.41.hét
Családi események Hódmezővásárhelyen 2017.41.hét "Mindannyiunk élete egy csepp a végtelen óceánban... De mi más az óceán, mint ezen cseppek sokasága, amit valami távoli egység mégis összefog..."