GazdaságMegállók, körforgalmak, végleges tervek

2017. január 11., szerda
 
Megállók, körforgalmak, végleges tervek

Egyre több információ tudható meg az országban egyedülálló, sőt Kelet Európában is referenciának számító - Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő villamosról.

 

 


Fotók: VH

 


 

A tram-train terveiről a sajtóban talán eddig a legtöbbet a Vásárhelyi Hírekben olvashattak. A kezdeti elképzelésektől Botka László szegedi és Lázár János polgármester együttműködési szerződéséig, a megvalósíthatósági tanulmánytól a villamos szerelvény lehetséges típusáig megtalálhatók cikkeink (További cikkek a lap alján olvashatók!)

 

A napokban beszámoltunk arról, hogy december végén kiírták a tendereket, amelyek szerint a kivitelező feladata lesz Hódmezővásárhelyen 3,3 km hosszon városi villamosvonal építése, 5 megállóhellyel és 1 végállomással. Továbbá, szinte egyidőben a kivitelezési tenderrel, a MÁV-Start Vasúti Személyszállító Zrt. kiírta a pályázatot a tram-train szerelvényekre.

 

„Remélhetőleg - ha semmi nem jön közbe - a tender eredményhirdetése fél éven belül lezajlik, és utána kezdődhet az építkezés, és a szerelvények legyártása, ami azt jelenti, hogy a 20 hónapos határidő tartható lesz”- mondta ma délelőtti sajtótájékoztatóján Hegedűs Zoltán.

Az alpolgármester a vásárhelyi állomások részletes bemutatása mellett azt is bejelentette, hogy a villamospálya építésével párhuzamosan 3 új körforgalom épül a városban.

Egyik a Kistópart és a Bajcsy Zsilinszky utca kereszteződése, dupla körforgalom épül az Petőfi, a Bocskai és az Andrássy utca kereszteződéseiben, valamint a Szent Antal, Andrássy utca találkozásánál lesz körforgalom. A 3 körforgalom a tram-train villamospályának a „hozadéka”, ugyanis annak nyomvonalán épül majd meg. A projekt része a villamos pálya, a kapcsolódó útburkolat, a parkolók, a közúti csomópontok, a megállóhelyek kiépítése is.  

 

Hegedűs Zoltán látványterveken bemutatta a megállóhelyeket is. Szeged felől a városba érve az első megálló a Népkert, amelyen dupla vágányos megálló épül. Itt parkolási lehetőséget is kialakítanak, ösztönözve ezzel a ’Parkolj le és használd a tömegközlekedési eszközt” (P+R) adta lehetőséget.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A nyomvonal egy vágányon halad majd az Ady Endre utca közepén. A következő megálló az Ady Endre utcán a Bartók Béla utcánál, a strandnál lesz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A villamospálya ráfordul a Hősök terére, íve a jelenlegi körforgalom közepén halad majd. (Máté István most ott látható kecses Mercurius című szobra új helyre kerül) A megálló a Tóalj utcában, a jelenlegi buszmegálló mögött lesz. A tervek szerint további kerékpártárolókat is építenek ide.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Szőnyi utcába felkanyarodó villamos következő megállója a Kossuth térnél az Andrássy utca elején lesz. Itt már dupla sínpáron, mindkét oldalon kialakított megálló lesz. Természetesen megszűnik a parkolási lehetőség is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A következő megálló a Kálvin térnél, nagyjából a Bercsényi utca sarkánál lesz. Az  egyvágányú megálló mindkét irányból érkező szerelvényekről csak az egyik oldalon lesz a le- és felszállás. A Vas Műszaki bolt előtti gyalogátkelőhelyen egyúttal a megálló is megközelíthető majd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A villamospálya a Kálvin téri körforgalmon keresztül, a Nagy András János Kút előtt fordul rá a Bajcsy Zsilinszky utcára és a villamos utolsó megállóhelye, végállomása a Nagyállomásnál lesz. Dupla vágányra érkezhetnek a szerelvények, amelyek innen indulnak vissza.

 

 

Hegedűs Zoltán azt is megemlítette, hogy a tram-train Szeged felé elhagyva Vásárhelyt, csak Algyőn áll meg. Kopáncs és a Tisza híd között még egy sínpárt építenek, ami azt szolgálja, hogy a tram-train-nek és a menetrendszerinti vonatoknak legyen kitérési lehetőségük.

A Vásárhelyi Hírek villamos szerelvényekkel kapcsolatos kérdésére Hegedűs Zoltán elmondta, nagyon hasznosnak és kézenfekvőnek tűnik, hogy a szerelvények gyártási tenderét a MÁV Start bonyolítja, ugyanis ezzel a vasút szabványainak megfelelő valamennyi körülményt, paramétert közvetlenül a MÁV alakította ki. (Erről külön is írtunk ITT!)  

 

Az alpolgármester arról is beszélt, hogy a városnak a több évvel ezelőtti hatástanulmány elkészíttetésén kívül semmilyen költséggel nem jár a tram-train és a hozzátartozó valamennyi műtárgy megépítése. Maga az építkezés - ha minden kedvezően alakul - 2019 első negyedéve körül befejeződik, amit több hónapos aprólékos próbaüzem követ.

 

További információk a tram-trainről ITT!

 
 
B.Sz.Z
 

Olvassa el ezt is!

Elvész a jó szándék - Segíthetnek olvasóink

Elvész a jó szándék - Segíthetnek olvasóink

A Budapesten kezdett mozgalom, az utcai állványokra tehető kabátok Vásárhelyen nem biztos hogy eljutnak azokhoz, akiknek...
Csongrád megyei, vásárhelyi ingatlanpiaci körkép

Csongrád megyei, vásárhelyi ingatlanpiaci...

2016 végére az ingatlanpiaci forgalom jelentősen visszaesett a korábban tapasztalt szinthez képest: a kínálat...

 

Szóljon hozzá Ön is!

És ezt már olvasta?

Óriáscsiga és futókacsa – állati jó óra a könyvtárban
Óriáscsiga és futókacsa – állati jó óra a könyvtárban Rendhagyó természetismereti foglalkozást tartott kisiskolásoknak a Hódmezővásárhelyi Állatvédők Egyesülete és az Országos Állatvédelmi Alapítvány.
 
Nézze meg mind a 34 tervpályázatot!
Nézze meg mind a 34 tervpályázatot! A városvezetés által tavaly meghirdetett Könyvtár és tudásközpont építészeti megfogalmazása építészeti pályázat valamennyi tervét értékelhetik az olvasók is. 
 
Végső búcsú Hamvas Ödöntől
Végső búcsú Hamvas Ödöntől Április 20-án a Szent István Templomban gyászmisével vettek végső búcsút dr. Hamvas Ödöntől, aki hosszan tartó betegség után 77 éves korában hunyt el.
 
Mester és a tanítványa Budapesten
Mester és a tanítványa Budapesten Generációs konvenciók címmel nyílt meg csütörtök este a fővárosi Bartók 1 Galériában a két vásárhelyi alkotó, Sonkoly Tibor és V. Nagy Nándor közös kiállítása. Képekkel.
 
A felsőházban maradás a tét
A felsőházban maradás a tét Tiszta lappal! – ez most a jelszó a Vásárhelyi Kosársuli háza táján. A kék-sárgák ugyanis az NBI B felsőházában maradásért csatáznak a két mérkőzésen.
 
Lázár János miniszterként 4 évre kapott felhatalmazást
Lázár János miniszterként 4 évre kapott felhatalmazást A következő négy év legfontosabb feladatának a hódmezővásárhelyi és makói emberek képviseletét tartja. Emellé országos politikai feladat vállalását nagyon nehéznek tarja.
 
Vásárhelyi alkotó a Műcsarnok kiállítói között
Vásárhelyi alkotó a Műcsarnok kiállítói között Az anyaország és Erdély számos tájegységéből csaknem 500 népi kézműves mester és iparművésza vesz részt a Kéz-Mű-Remek című most nyíló kiállításon.