A dél-alföldi régió a hatodik helyen áll a kilenc turisztikai régió sorában; évente több mint 400 ezer turista érkezik, akik 1 millió 100 ezer vendégéjszakát töltenek el a régió kereskedelmi szálláshelyein.
December 16-án a Ginkgo Sas Hotelben évértékelő találkozót tartott a Magyar Turizmus Zrt. Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatósága. Mint arról már írtunk, a rendezvény apropóját a az adta, hogy Hódmezővásárhely a nemzeti turisztikai marketingszervezet kiemelt promóciós együttműködését élvezhette egy teljes évig. A szakmai találkozón Gulyás Péter igazgató kifejtette, egyre vonzóbbnak tartják a régiót az idelátogatók, elsősorban a vezető turisztikai termékek, az egészségturizmus, a gasztronómiai- és a kulturális rendezvények miatt. A világgazdasági válság természetesen ebben a régióban is éreztette hatását. Bár az előre jelzett nagyon kemény számítások a világ turizmusában 30 százalékos visszaesést prognosztizáltak, ebből a Dél-Alföldön alig 10 százalék körülit mértek. Évente több mint 400 ezer vendég érkezik a régióba, 1 millió 100 ezer vendégéjszakát eltöltve itt. Ehhez járul még hozzá mintegy 200 ezer magánszállásokon eltöltött éjszaka. A turisták jellemzően belföldről érkeznek, az összes idelátogató háromnegyede hazai vendég. A legjelentősebb külföldi küldő piac Németország és Románia, valamint Lengyelország, Ausztria és Olaszország. Gulyás Péter hangsúlyozta: a minőségi attrakciók fejlesztéséhez, nélkülözhetetlen a minőségi szálláshelyfejlesztés, hisz a kettő együtt eredményezi majd a növekvő turisztikai forgalmat. A dél-alföldi régió a hatodik helyen áll a kilenc turisztikai régió sorában; évente több mint 400 ezer turista érkezik, akik 1 millió 100 ezer vendégéjszakát töltenek el a régió kereskedelmi szálláshelyein - mondta a régió évértékelése kapcsán tartott találkozón a Magyar Turizmus Zrt. Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője.
A találkozó résztvevői részletet láthattak Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. júliusban kinevezett 31 éves vezérigazgatójának Új vizeken című marketingtervéből, amelyet december 14-én mutatott be Budapesten a Hotel InterContinental báltermében. Horváth Gergely többek között hangsúlyozta, hogy a források elaprózása helyett az erők összpontosítása a cél, társszervekkel, illetve a cégen belül is. Így némileg változik a régiók és a külképviseletek funkciója és a jövőben egyetlen központi marketingterv szerint dolgozik minden érintett.