A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola hódmezővásárhelyi telephelyének létesítéséről aláírt szerződéssel szinte egy időben, ’Kreatív és Üzleti Gondolkodás’ címmel pályázatot is hirdettek az érettségizőknek, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy ezzel az ország legnagyobb magánfőiskolája hosszú ideig biztosítsa az érdeklődés fenntartását a városban és vonzáskörzetében.
Egyúttal magában rejti a felmérés lehetőségét: mekkora az érdeklődés a képzéseik iránt. A vásárhelyi tagintézményükben 3 szakot indítanak. Az oktatási tárca álláspontja szerint évek óta túlképzés van diplomásokból. Ma már nem könnyű elhelyezkedni egy friss diplomásnak. Dr. Tóth Ágnes a főiskola marketing és kommunikációs igazgatója szerint, a Dél alföldi munkaerőpiacon hiánypótló szakmai végzettséget kínálnak. Mint portálunknak elmondta, a kereskedelem és marketing diplomával rendelkezőkre a hatékonyabb üzleti megoldásokat alkalmazó gazdasági életben egyre nagyobb igény van. A turizmus és vendéglátás szak hiánypótló a régióban, a Szegedi Tudományegyetem képzései között sem szerepel, és a Dél Alföld turizmusfejlesztési elképzeléseihez is nélkülözhetetlenek a szakemberek. A fotográfia szakra viszont a művészet iránt elhivatottságot érző fiatalok jelentkezését várják. Az igazgatónő azt is hozzátette, a művészeti képzésen belül hangsúlyt kap a marketing és a menedzselés is.
A főiskola volt SZTK épületében kialakításra kerülő tagintézményében a következő tanévben 250 fiatal továbbtanulására lesz lehetőség. A november 20-án lezárult ’Kreatív és Üzleti Gondolkodás’ versenyre 25 csapatban összesen 108 diák adta be jelentkezését. Minden bizonnyal nagy részük a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolát is megjelöli a felvételi lapján.