Vásárhelyen két iskola kapcsolódik be a kísérleti tankönyvek kipróbálásába. Egy évig ezekből fognak tanítani, és a könyveket a beérkező észrevételek alapján átdolgozzák, fejlesztik.
Szeptemberig valamennyi résztvevő iskolába eljutnak a készülő kísérleti tankönyvek, és mind a tankönyvek, mind a hozzájuk kapcsolódó digitális oktatási tananyagok, kiegészítő feladatok elérhetők lesznek a nemzeti oktatási portálon is.
A programban részt vevő iskolák tanárai augusztus 20-ig minden szóban forgó tankönyvből megkapják tanári példányukat, és ezek elérhetők lesznek elektronikusan is a portálon.
Kaposi József az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatója elmondta, hogy a 4,6 milliárd forintos uniós támogatással megvalósuló programban szereplő új tankönyvekből próbaképpen egy évig fognak tanítani az ezt vállaló iskolák, és a könyveket a beérkező észrevételek alapján átdolgozzák, fejlesztik.
A Vásárhelyi Hírek megtudta, Vásárhelyen a Németh László Gimnázium és Általános Iskola, valamint a Szent István Általános Iskola kapcsolódik be az országban összesen 1500 iskolában kezdődő kísérleti tanévbe.
Az eddigi ismeretek szerint, az új tankönyvekkel a száraz tananyag helyett, inspiráló, az adott korosztályokra jellemző szövegértési szintet, szókincset és tudást, és a tanulási motivációt szeretnék erősíteni.
Ezt emelte ki a vásárhelyi Szent István Általános Iskola igazgatója is, aki szerint a hagyományos és fejlesztő tankönyvek ötvözetei az elsősök és másodikosok új tankönyvei. Walterné Böngyik Terézia a Vásárhelyi Híreknek azt is elmondta, az iskola a most kezdődő tanévben iskolájuk két alsó osztályában vezetik be a kísérleti könyveket, a többi évfolyamban majd felmenő rendszerben.
A Németh László Gimnázium és Általános Iskola igazgatója, Árva László a Vásárhelyi Híreknek elmondta, a kísérletbe bevont valamennyi évfolyamon kipróbálják ezeket a tankönyveket.
Az 1-2. évfolyam magyar, matematika, az 5. és 6. évfolyam magyar, matematika, természettudomány, történelem és erkölcstan, valamint a 9-10. évfolyam magyar, matematika, történelem tantárgyak kísérleti tankönyvei készültek el, továbbá a hozzájuk tartozó feladatgyűjtemények és munkafüzetek. Kaposi József beszámolt arról, hogy jobb, hatékonyabb, gyerekbarát könyveket szeretnének létrehozni, amelyek sok módszertani újdonságot tartalmaznak, interaktívak, jobban motiválnak a tanulásra, így jelentősen eltérnek a megszokott tankönyvektől.