GazdaságIlyen lesz a tram-train

2017. április 18., kedd
 
Ilyen lesz a tram-train

Kihirdették a tram-train tender nyertesét. A Stadler Rail Valencia S.A.U nyerte meg a MÁV-START Zrt. 8 db + 4 db opciós dízel-villamos tram-train jármű beszerzésére kiírt pályázatát.

 

 

 

Fotók: Vossloh

 

 


2015 novemberében arról írtunk, hogy a svájci Stadler Rail csoport felvásárolta a Vossloh-csoport spanyolországi mozdonygyártó üzletágát, majd 2016 májusában pedig a tenderkiírás feltételei szerint - egy 87 oldalas ajánlás - alapján a Vásárhelyi Hírekben megírtuk, hogy jó eséllyel indulhat a Stadler, mert ilyen jellegű villamosokkal már sikerrel pályáztak. 

 

2016 májusában a Magyar Közlönyben az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program nevesített kiemelt projektjei között két tétel szerepelt közvetlenül a tram-train beruházásának finanszírozására: 13 milliárd 250 millió forint a megépítésére, 10 milliárd forint pedig a 8+4 darab szerelvény beszerzésére. Az előbbi esetében a támogatást igénylő a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság. A járműbeszerzés pedig a MÁV-START Zrt.-re írták ki. 

December 27-én kiírták, január 2-án meg is jelent a közbeszerzési felhívás a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-train megépítésére. Ezzel szinte egyidőben, a MÁV-Start Vasúti Személyszállító Zrt. kiírta a pályázatot a tram-train szerelvényekre: nyolc hibrid, dízel- és villamosüzemre egyaránt alkalmas járműre, de opcionálisan négy további szerelvény is lehívható lesz.

 

A járműveknek egyaránt meg kell felelniük a városon belüli, villamosvasúti közlekedésnek, és a regionális gyakorlatnak megfelelő, egy órányi, kényelmes utazást biztosító feltételeknek. Négyzetméterenként négy álló utassal számolva a minimális férőhely-követelmény 138 utas (az ülőhelyek aránya legalább 33 százalék), és emellett két helyet fenn kell tartani a kerekesszékkel utazóknak is. A legnagyobb sebesség maximum száz kilométer per óra. Az elővárosi forgalomnak megfelelően zárt rendszerű, mozgássérültek számára is használható WC-ket kell elhelyezni. A szerelvények a városi közlekedésnek megfelelően - a megépített szegedi peronokhoz „passzoló” 30–40 méter hosszú, harminc centiméteres peronmagasságra kell, hogy alkalmasak legyenek.

 

A Stadler komoly tapasztalattal bír az ilyen öszvér járművek piacán, a Vossloh Espana felvásárlása pedig további szaktudást és gyártókapacitást hoz számukra. A nyertes Stadler Rail Valencia S.A.U számára pedig kézenfekvő, hogy a Szeged és Hódmezővásárhely közé tervezett tram-train járműtenderének elnyerése a régióban egyfajta referenciát is jelent.

 

A képeken látható - piros, fehér, zöld festésű hybrid tram-train - 2016-ban kezdte meg szolgálatát a kelet-németországi Chemnitzben. Ez a típus lehet a „befutó” Vásárhely-Szeged vonalon is. A 37 méter hosszú szerelvényben 87 ülőhely, 141 állóhely van, maximális sebessége 100 km/óra.

 

Kapcsolódó cikkünk:


A vásárhelyi megállók, körforgalmak,  végleges tervek (képekkel)

 
 
B.Sz.Z.
 

Olvassa el ezt is!

Késhet a keleti elkerülő út építése

Késhet a keleti elkerülő út építése

Egy földcsere körüli huzavona késleltetheti az útépítést, ám jól is járhat...
Kóstolgató avagy csörte felsőfokon

Kóstolgató avagy csörte felsőfokon

A Szegedi Tudományegyetem mind a 12 kara aláírt. Tüntetés Szegeden, Vásárhelyen - Lázár...

 

Szóljon hozzá Ön is!

És ezt már olvasta?

Az Emlékpont őszi programjairól
Az Emlékpont őszi programjairól Kiállításokkal, konferenciákkal, rendhagyó történelemórákkal, filmvetítésekkel várja az érdeklődőket ősszel a hódmezővásárhelyi Emlékpont.
 
Ez sem lesz olcsó mulatság
Ez sem lesz olcsó mulatság Mától elindult a személyautókat is érintő új mérőrendszer az országban, többek között Hódmezővásárhely határában is a 47-es út mindkét oldalán.
 
Tűzben fogant művészet
Tűzben fogant művészet A Nemzetközi Kerámia Központ nyitott napján megnyílnak a szimpózium művészeinek műtermei, lesz égetési bemutató. Budapestről buszt indítanak az érdeklődők számára.
 
Vereség papírforma szerint
Vereség papírforma szerint Bartók Csaba, a HLKC Felnőtt csapat vezetőedzője: Az esélyesebb és jobb csapat nyert. Az első pillanattól kezdve futottunk az eredmény után. 
 
90 éves Bodó Sándor
90 éves Bodó Sándor Volt gazdálkodó, volt favágó a körtvélyesi állami erdőgazdaságban,1960-tól Csomiépnél helyezkedett el. 1965-től kisiparos volt.
 
Családi események Hódmezővásárhelyen 2017.37.hét
Családi események Hódmezővásárhelyen 2017.37.hét "Mindannyiunk élete egy csepp a végtelen óceánban... De mi más az óceán, mint ezen cseppek sokasága, amit valami távoli egység mégis összefog..."
 
Most nem jött össze az érmes helyezés
Most nem jött össze az érmes helyezés A vásárhelyi Márkus Molli idén is kvalifikálta magát az Európa-bajnokságra és számára szenzációsan indult a korcsoportos sakk Európa-bajnokság.