A szerződésben foglaltak értelmében egy órán belül elkezdik takarítani, sózni a város főbb útjait és kerékpárútjait.
Az Önkormányzat Városüzemeltetési Csoportjának riasztása esetén meg kell kezdeni az utak hómentesítését. Az A.S.A. Kft két Mercedes hókotróst és két Multicart indít a három kategóriába sorolt vásárhelyi utakra. Reith Imre ügyvezető igazgató portálunknak elmondta, a szerződésükben foglaltak értelmében egy órán belül elkezdik takarítani, sózni a város főbb útjait és kerékpárútjait. Ezek megtisztítása után kerül sor a kettes és hármas kategóriájú belterületi mellékutakra. Erre a télre is 400 tonna, a Magyarországon mindenütt használatos, úgynevezett bányasó áll rendelkezésre. Az ügyvezető igazgató elmondta, a buszmegállók hómentesítését a Városellátó Kht. végzi, fűrészporral kevert sóval. Más helyen nem használnak fűrészport, mert eltömíti a csatornarendszert.
Máshol másképp:
Ausztriában jogszabály tiltja a klorid tartalmú vegyszerek használatát, amelyek csak különleges időjárás esetén alkalmazhatók. A magyar Környezetvédelmi Minisztérium úgy tudja, hogy az osztrákok ennek ellenére rendszeresen sóznak.
A skandináv országokban tilos a sózás, de mivel ott a téli átlaghőmérséklet jóval a nátrium-klorid mínusz hét fokos fagyáspontja alatt van, értelmetlen is lenne használni.
Az ausztriai Innsbruckban kálcium-magnézium-acetátot alkalmaznak, ami meglehetősen drága, de környezetkímélő: nemcsak a havat olvasztja fel, hanem a mérések szerint 25 százalékkal csökkenti a levegő szennyezettségéért felelős szállóport is.