A kerámia szimpózium tizenegy művészének alkotásai láthatók, azon az úgynevezett beszámoló kiállításon, amelyet március 5-én délután nyitott meg Szemerey Márta építész.
2010. szeptemberében 12 hazai és külföldi szobrászművész részvételével kezdődött a XIII. Vásárhelyi Kerámia Szimpózium, amely irányvonalában az építészet és dísztárgyak ötvözését határozta meg. Ebben, a magyar építészet egyik kiemelkedő személyiségét, Lechner Ödönt, a formavilágában egyéni, gazdag és újszerű, legkarakteresebb, iskolateremtő építész szellemiségét próbálták megidézni. Lechner Ödön a szecesszió jegyében egy sajátos magyar nemzeti stílus megteremtésén fáradozott, aki a Dél-Alföld több városában is otthagyta keze nyomát: Kecskeméten a Cifrapalota, Kiskunfélegyházán a Városháza, Szegeden a Reök-palota gyönyörű épületei emlékeztetnek rá. Budapesten pedig az Iparművészeti Múzeum, vagy a Földtani Intézet bizonyítja kísérletező kedvét. Épületein a Zsolnay-gyárban készült majolikát, pirogránitot, eozint használt díszítésként. Mint azt Pannonhalmi Zsuzsanna keramikusművész, a Wartha Vince Kerámiaművészeti Alapítvány elnöke, a kiállítás kurátora a Vásárhelyi Híreknek elmondta, Lechner Ödön terveiben éppen ezeknek a díszítő elemeknek: a majolikának, a kerámiának az építészetben való bátor használata mutat követendő példát és egyúttal további lehetőségeket is. A Ferenczy Noémi-díjas keramikusművész azt is elmondta, szeretnének ösztönzőleg hatni az építészekre, hogy a kerámiát egyre inkább beintegrálják az épületek tervezésébe és kivitelezésébe. Ennek megvannak az adottságai itt helyben Hódmezővásárhelyen is. Ennek inspirálásaként az idei XIV. szimpóziumnak éppen a díszítő kerámia lesz a témája.
A most megnyílt kiállítás a Nagy Sándor utcai Művészeti, Kutatási és Oktatási Központban március 21-ig tekinthető meg.