Legnagyobb részt használt síneket fektet le a MÁV a Vásárhely-Szeged között épülő tram-train vasútvonal építésénél.
Egy részük a jelenleg zajló Ebes-Püspökladány vasúti szakasz átépítés során felszedett sínek lesznek. Azt a szakaszt teljes egészében felújítják, emiatt válnak feleslegessé a még hasznosítható sínek. A MÁV kommunikációs igazgatósága levele szerint a felszedett úgynevezett vissznyereményi anyag alkalmas arra, hogy rajta 100 kilométeres sebességgel haladjanak a szerelvények. Továbbá a Kelenföld – Százhalombatta vonalszakasz használt, de jónak minősített sínjei is beépítésre kerülnek a tram-train projekt keretében, az épülő 2. vágányok esetében is.
A NIF hivatalos megfogalmazása szerint: a 135. sz. vonalon tervezetten a következők valósulhatnak meg: Szeged, Rókus állomás Algyő felöli vége és Hódmezővásárhely, Népkert állomás Hódmezővásárhely állomás felöli vége közötti vágány átépítésre kerül új vasbeton aljjal és felújított 54 kg/fm rendszerű sínnel, valamint szakaszosan új 2. vágány is épül.
Vagyis pontosan nem lehet tudi a két város között hová építik be a használt síneket.
Mint ismeretes, (részletes költségadatokkal cikkünk a lap alján) a Szeged-Rókus és Hódmezővásárhely Népkert vasútvonal felújítása 22 km hosszban történik, a 100 km/h közlekedési sebesség elérése érdekében. A vonal kétvágányúsítása Szeged-Rókus – Baktó elágazás, valamint Sártó elágazás – Kopáncs forgalmi kitérő között épül meg.
Kapcsolódó cikkünk:
Már 72 milliárdnál tart a tram train