Szellemi, lelki érzékenységet üzennek a képek, egy pusztulásra ítélt gyárról, amely hozzájárult több, a maga szépségében Hódmezővásárhely jellegzetességét ma is meghatározó épület felépítéséhez.
Fotók: VH
Ez lehet az összegzése Dömötör Mihály fotográfus alkalmi tárlatvezetésének, amelyet január 26-án délelőtt a Requiem egy téglagyárért című kiállításának rendezése közben a sajtó képviselőinek tartott .
Szóba került az is, amiről néhány napja írtunk, hogy a 40 képet bemutató kiállítás előélete 2011-re nyúlik vissza, amikor a VIII. Vásárhelyi Fotószimpózium témája a tégla volt.
A fotószimpózium résztvevői közül többen fotóztak a Kovács Testvérek Téglagyárának területén is - mint például Dömötör Mihály. Mint mondta, az ott látottak akkor nem, de aztán később megmozdítottak benne valamit, hogy aztán kamerájával többször bejárva, elkészítse a „pusztulás drámai képeit”.
Dömötör Mihály - mint mondta - abban bízik, hogy a köznapi tekintet előtt rejtve maradó, figyelemre nem méltatott valóság képileg megörökítve, összegyűjtve, műalkotásként bemutatva maradandó esztétikai élményt nyújt a kiállítás látogatóinak. Az egykori, több mint 100 évig üzemelt, ma már elhagyatott gyárban készült fekete-fehér fotók mellett, a téglagyárból elhozott és szintén kiállított néhány tárgy erősíti a látogatóban azt az érzést, hogy a fotóművészeti benyomások mellett, helytörténeti érdekességnek is ígérkezik a kiállítás.
A tárlatot a január 30-án 18 órakor kezdődő megnyitón Simon Ferenc, a Bethlen Gábor Református Gimnázium tanára ajánlja a közönség figyelmébe, közreműködik Ajzelt József hegedűművész és Golyák Anna, a Németh László Gimnázium diákja.
Kapcsolódó cikkünk, további információk a kiállításról és a Kovávs Testvérek Téglagyáráráról:
Emlékét vásárhelyi épületek őrzik