Vádat emelt a Csongrád Megyei Főügyészség azzal a férfival szemben, aki megölt egy szegedi taxist 1998. szeptember 15-én Domaszék közelében, hogy megszerezze a bevételét - tájékoztatott a főügyészség szóvivője kedden.
Szanka Ferenc közölte, a jelenleg 39 éves férfit nyereségvágyból, különös kegyetlenséggel elkövetett emberölés bűntettével vádolják.
A vádirat szerint a férfi az akkor még fiatalkorú barátnőjével érkezett Szegedre, hogy továbbmenjenek a szüleihez, akikről annyit tudtak, hogy Domaszék mellett, egy tanyán élnek. Már túl késő volt, így csak taxival folytathatták volna az útjukat, erre viszont a vádlottnak nem volt elég pénze. A férfi elhatározta, hogy akár a sofőr élete árán is megszerzi a taxis pénzét, miután az őket Domaszékre vitte.
A férfi megalkudott a taxissal a tarifáról, és elindultak a Szeged melletti faluba. A lány elöl, a sofőr mellett, a vádlott hátul ült. A község mellett letértek egy földútra, ott a férfi elővette a nála lévő kalapácsot és azzal többször fejen ütötte a sofőrt, aki védekezni próbált. A vádlott folytatta a taxis bántalmazását, majd kihúzta a gépkocsi elé, és ott tovább ütötte, egészen addig, amíg a sértett életjeleket mutatott.
A szakértői vélemény szerint a sértett fejét legalább 22 ütés érte. A vádlott átkutatta a taxis ruházatát, magához vette az aznapi bevételt - négyezer forintot - és a sértett mobiltelefonját, majd a holttestet elrejtette a kukoricásba. A maradványokat több héttel később aratók találták meg.
A vádlott és barátnője beültek a taxiba és elhajtottak, egészen Bonyhádig jutottak, ahol az autóból kifogyott a benzin. Ezután busszal Budapestre mentek, ahol eldobták a mobiltelefont, majd a pénzt elköltötték.
A bűncselekmény elkövetése után 16 és fél évvel jutottak a nyomozók olyan adatok birtokába, amelyek alapján európai elfogatóparancsot bocsátottak ki a 39 éves balatonmáriafürdői T. Roland ellen. A magyar rendőrök információi alapján a férfit a német hatóságok idén április 23-án fogták el, majd átadták Magyarországnak. A férfi kihallgatásán elismerte tettét.
Az akkoriban még sokismeretlenes és rejtélyesnek tűnő ügyet egy, a Vásárhelyi Hírek Szerkesztősége birtokában lévő régi hetilap így írta le:
1998. szeptember 16-án hajnalban, két vadász - Tolna megyében- Bonyhádról Cikó felé haladt, amikor a két település közötti hat kilométeres erdei út felénél egy piros színű Daewo típusú taxit találtak, az országúttól 150 méterre.
A Tolna megyei rendőrök rögzítették a nyomokat, majd csatárláncba állva több négyzetkilométeren átkutatták a környéket. Olyan tárgyakat kerestek, amelyek összefüggésbe hozhatók a gyilkossággal. Legfőképpen persze a holttestet, mert a véres üléshuzat, alig ötven méterre a járműtől gyilkosságot valószínűsített. Áldozatot végül nem találtak. A nyomozókutya vezetni kezdte a rendőrt, de csak a közeli országútig.
Az autó tulajdonosa a szegedi Tóth Nándor, aki feleségével és két gyermekével Újszegeden telepedett le és a Rádiótaxinál kezdett munkába. Azonban nem ment haza, és hírt sem adott magáról. A rendőrségi keresés is hiábavaló volt.
Három héttel később, október 9-én Szegedtől alig 10-12 kilométerre, Domaszék határában egy kombájnos egy hatalmas kukoricatábla betakarítása közben egy rendellenes zaj után megállva vette észre, hogy egy holttesten ment keresztül. A már hetek óta halott áldozat Toldi Nándor volt.
A legnagyobb rejtély a nyomozók számára az volt, hogy miért került Toldi Nándor taxija Szegedtől több mint száz kilométerre nyugatra, a Duna másik oldalára, miközben Újszegeden, az uszoda előtti droszton látták utoljára a kocsit a kollégái, a Tóth vendéglő mellett.
Az események rekonstruálása alapján fuvarja lehetett, de nem messzire, mert nem szólt be a központba, hogy vidékre hívták. A gépkocsiban kalapácsnak tűnő tárggyal hátulról többször fejbe vágták, majd Domaszéknél kitették a kocsiból, továbbhajtottak az 55-ös úton, át a bajai Duna-hídon, majdnem a 6-os számú főútig.
A taxit a rendőrség mindenesetre Budapestre szállíttatta, centiről centire átvizsgálták. Az alvázon olyan sérülést fedeztek fel, amely akkor keletkezhetett, amikor a kocsi a földúton felült egy huppanóra. Ekkor nyomódhatott meg az üzemanyagcső. A jármű üzemképtelenné vált, vezetője pedig ott hagyta és gyalog folytatta az útját.