Az ötlet nem mai, a tervekre azonban már pályázik a vásárhelyi önkormányzat. A világon legrégebben villamos New Orleans-ban működik. 1835 óta már behálózza a város agglomerációs részeit is. Ez az úgynevezett tram-train Európában is több országban van. Általában a Karlsruhéban kiépített rendszert szokták példaként emlegetni. Nálunk a budapesti HÉV-hez lehetne hasonlítani. Ezt a tömegközlekedési megoldást szeretné adoptálni Vásárhely is, összekötve a megyeszékhellyel. Persze az igazi – és az utazóközönségnek is vonzó- megoldás az lenne, ha a belvárost átszelő pálya épülne. A Slow City (Nyugodt Város) mozgalomhoz történő csatlakozás egyik feltételrendszere a közösségi közlekedés fejlesztése. Tervek már készültek, amelyben belvárostól belvárosig egy szerelvénnyel, átszállás nélkül juthatnának el az utasok, úgy hogy villamos sínpár a Népkertnél csatlakozna a vasúthoz és Szeged Rókusnál kapcsolódna az 1-es villamos pályájához. Az előzetes kalkulációk szerint közel 3 milliárdba kerülne a vágányok kiépítése és kb. kétszer ennyibe a villamos szerelvények vásárlása.
Ha tetszett a cikk, ossza meg, vagy lájkolja, hogy még többen olvashassák!