Egy országos felmérés szerint a szülők sokszor tájékozatlanok, a gyógypedagógusok egy része és a többségi iskolák pedagógusai is bizonytalanok, esetenként elhatárolódnak.
December elsején az ország hat településéről érkezett gyógypedagógus és sajátos nevelési igényű gyermekekkel foglalkozó szakember tartott országos szintű műhelymunkát az Aranyossy Ágoston Módszertani Központban. A ’Nyitott Kapuk’ elnevezésű program keretében a vásárhelyi integrációs modellről tájékozódhattak. A délelőtt folyamán pedig több helyszínen bemutató foglalkozások voltak. Mint Szabó Gáborné igazgató elmondta, intézményük 2008-ban csatlakozott egy országos konzorciumi pályázathoz, amely a gyógypedagógiai módszerek közös értékelését, a tapasztalatok átadását tűzte ki célul. 35-60 órás tanfolyamokat rendeztek szerte az országban, amely segítette a sajátos nevelési igényű gyerekekkel történő foglalkozást. Az igazgatónő hozzátette, a projekt végén a konzorciumban lévő intézmények szakemberei a több éves tapasztalataikat egy módszertani könyvben összegzik.
Van, aki szülőként, családtagként, van, aki pedagógusként óhajtja a testi és érzékszervi fogyatékosok integrált nevelését, oktatását. A szülők sokszor tájékozatlanok a kérdéskörben, a gyógypedagógusok egy része és a többségi iskolák pedagógusai is bizonytalanok, esetenként elhatárolódnak. Abban mindenki egyetért, hogy az esélyegyenlőség felé megtett első, legfontosabb lépés az együttnevelés. Ebben a folyamatban a vásárhelyi oktatási intézmények, köztük az Aranyossy Módszertani Központ az élen járnak.