












A két iskola diákjai egy közös honlap készítésével, telefonon, e-mailen, illetve facebook cseteléssel tartották a kapcsolatot. Ez utóbbi volt január 22-én szerdán délután is.
Fotók: VH
Olyan hungarikumokkal ismerkedtünk meg, amiket eddig vagy nem ismertünk, vagy nem tudtuk hová való, melyik megyéhez köthető, mondta Szentmártoni Tünde a Varga Tamás Általános Iskola nyolcadikosa, aki 24 társával illetve a ceredi testvériskola szintén 25 diákjával hazánk hungarikumait dolgozta fel.
A 2013. novemberében indult TÁMOP-os pályázatban a vásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola és a Salgótarjánhoz közeli ceredi Id. Szabó István Általános Iskola olyan projektbe kezdett, amelyben a testvériskolai kapcsolat kialakításával, közös programok megvalósításán keresztül hozzájárulnak a gyermekek kompetenciájának fejlesztéséhez, ismeretanyaguk bővítéséhez.
A száraz leírást azonban a két iskola pedagógusai megtöltötték valóban izgalmas és kreatív tartalommal, amelybe kölcsönös iskolalátogatás, közös balatoni nyaralás is éppúgy beletartozott, mint ahogy hazánk értékeinek megismerése. Foglalkozások sokaságán például képzeletbeli megye bejárásokat tartottak képekkel, fotókkal, power-pointtal, zenével és képzőművészeti alkotásokkal. Hazánk 19 megyéjének és Budapest értékeinek és hungarikumainak felkutatását és feldolgozását tűzték ki célként.
Farkas Zsuzsanna, a Varga Tamás Általános Iskola igazgatója a projekt menedzsere elmondta, mindkét iskola Budapestet is beleértve 10-10 megyét dolgozott ki, készült fel belőle, minden megyéről egy-egy nagy plakáton prezentálva. A projekt végén egy nagyméretű Magyarország poszter áll össze puzzle-szerűen a megyékből.
A pályázat részeként a projektben résztvevő két iskola diákjai interneten, egy közös honlap készítésével, telefonon, e-mailen, illetve facebook cseteléssel tartották a kapcsolatot. Így volt ez január 22-én szerdán délután is, amikor a vásárhelyi diákcsoport összeült, hogy élő kapcsolatban a cerediekkel kiértékeljék az elmúlt időszakot. Közben persze, újabb ismereteket elmélyítő játékos feladatokat oldottak meg, például egy választott megye jellegzetességeit kellett felragasztani a megyetérképre.
Hogy kinek mennyi újdonságot jelentettek az ország megyéiben található hungarikumok, elég csak az egyik ceredi diákot idézni, aki Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye feldolgozása kapcsán akkor hallott életében először a tiszavirágról, ami szintén a hungarikumok közé tartozik.
Kapcsolódó cikkünk: