
Karácsonykor másként költ egy szingli és egy párkapcsolatban, vagy házasságban élő nő. Vásárlási szokásaik és ünnepi kívánságaik ugyan eltérnek, de úgy tűnik, idén minden nőt boldoggá tenne egy repülőjegy a karácsonyfa alatt.
Az utazást az illatszer, parfüm, kozmetikum kategória követi, majd a ruhanemű, a könyv, háztartási gép és ékszer, bizsu kategóriák következnek a nők karácsonyi vágyainak listáján. Az egyedülálló nők körében népszerűbb ajándék az illatszer, parfüm, kozmetikum, illetve a könyv, míg a házasságban élő asszonyok közül jóval többen örülnének egy háztartási gépnek - derül ki 3700 nő megkérdezésével készült felmérésből.
Szomszédasszonytól idén ne számítsunk semmire
A kutatásban részt vevő nők párkapcsolatban élő részének háromnegyede biztosan megajándékozza a szüleit, valamint párját. Az egyedülálló nők közül többen vesznek ajándékot barátaiknak és nagyszüleiknek, mint azok, akik már párkapcsolatban élnek. Idén viszont a nők csupán 1 százaléka vesz ajándékot a szomszédjának.
Négyből egy nő nem tudja, mire vágyik a párja
Számítástechnikai eszköz, utazás és könyv azok az ajándékok, melyekre a magyar nő szerint párja vágyik. A válaszadók negyede viszont még nem tudja, hogy párja, vagy férje milyen ajándéknak örülne idén karácsonykor. A megkérdezettek háromnegyede az interneten tájékozódik vásárlás előtt, az egyedülálló nők szívesen sétálgatnak nagyáruházakban döntés előtt, a kapcsolatban, vagy házasságban élők közül pedig többen tájékozódnak nagyáruházak szórólapjairól, mint a szinglik.
A magyar nők fele előre eltervezi, hogy kinek mit fog venni, míg ötödük megkérdezi, hogy ki mire vágyik és szintén ötödük anyagilag is beosztja, hogy kire pontosan mennyit szeretne költeni. A nők csupán 10 százaléka veszi meg azt az ajándékot, amibe vásárlás során beleszeret.
Idén a nők csupán 14 százaléka tervezi új ruha vásárlását karácsony estére. Ha ruhát nem is, de mindenféle egyebet az internetező nők 80 százaléka magának is vásárol a karácsonyi ajándékok beszerzésekor. Az egyedülálló nők 10 százaléka kifejezetten sok mindent vesz meg magának ajándékbeszerző körútján. A vásárlás során a megkérdezettek kétharmadát idegesíti, hogy nagy tömeg van mindenhol, felüket zavarja, hogy maga az ünnep háttérbe szorult és feszültek az emberek. A nők több mint fele a szekrény mélyére süllyeszti azokat az ajándékokat, melyeknek nem örül, harmaduk megpróbálja továbbajándékozni, és csak hatoduk próbálja meg visszavinni a boltba, vagy eladni.